Seznámení s prostředím
Po spuštění se ti uprostřed oběví čtverec, no ono je to vlastně krychle, vidíš jen jednu stranu.
V prostoru se pohybuješ držením a pohybováním
. Krychle se otočila a jde vidět že je to krychle.
To je otáčení pohledu a posouvání pohledu je SHIFT + Pohled přibližuješ a oddaluješ
Dál se v prostoru pohybuješ numerickou klávesnici, to je to co máš v pravo na klávesnici a vypadá to takto:
Stisknutím 5 se zapne perspektiva, to znamená že to co je vzadu je menší, ale při modelování doporučuji vypnout perspektivu, přesněji pak modeluješ.
V prostoru se taky otáčíš 2, 4, 6, 8 většinou jsou na těchto klávesách šipky takže je jasné kterým směrem se s tím pohybuje.
Znáš technické nákresy??? Tady zrovna jeden mám:
Tomu jak je to letadlo zepředu se říká nárys, zvrchu půdorys a z boku bokorys.
V blenderu je to taky
Nárys - 1
Bokorys - 3
Půdorys - 7
(na numeriské klávesnici)
Teď si ještě vysvětlíme ty šipky a barevné čáry a ten divný zaměřovač :)
Jsou tam 3 barevné čáry: červená je osa X, zelená je osa Y a modrá je osa Z
ty osy slouží k orientaci hlavně si zapamatuj že modrá osa směřuje nahoru.
Ty šipky na té krychli jso k přesouvání po osách klikni na třeba červenou šipku a pohybuješ krychlí po ose X
A ten divný zaměřovač není abys po někom střílel. Přesouváš ho kliknutím
a na tom místě kde je se pak oběvují nové objekty a slouží i k jiným účelům, ale to si řeknem jindy.