Editační mód
Když už umíš pracovat s objekty nebude nějak težké naučit se ty objekty upravovat a k tomu právě slouží editační mód.
Do editačního módu se dostaneš kliknutím na toto tlačítko:
a vyber editační mód
krychle uprostřed se trochu změní, vypadá teď takto
krychle se zkládá z bodů (vertex), hran (edge), a plošek (face)
bod je ta žlutá tečka mezi dvěma body je hrana a mezi třemi nebo čtyřmi body je ploška.
Připomíná to geometrii ale ve 3D.
V editačním módu se používají stejné klávesové zkratky.
Body označuješ , když chceš označit více bodů tak Shift +
,
body se přesouvají překvapivě tlačítkem G, a když označíš více bodu tak je můžeš otáčet pomocí R.
Dá se ale označovat nejen body ale i hrany, to se přepíná na těchto tlačítkách:
toto najdeš na spodní liště 3D okna v pravo
to první je označování bodů, to druhé označování hran, třetí je označování plošek a čtvrté tlačítko je na něco jiného ale to si vysvětlíme za chvíli.
Označování hran vypadá takto:
Funguje to stejně jako u bodů
Když nasavíš označování plošek objeví se tam malé čtverečky a každý čtvereček představuje jednu plošku.
a to čtvrté tlačítko, když ho zaklikneš tak plošky nebudou průhledné:
Tady nahoře vidíš že mám označený bod který by ve skutečnosti neměl jít vidět.
a když zakliknu čtvrté tlačítko tak...
... čáry máry a bod je fuč.
Modelování
Tak a teď si zkudíme něco vymodelovat.
Označ 1 bod a stiskni CTRL + I stane se to že se označí všechny body kromě toho označeného říká se tomu invertovat výběr, teď stiskni Delete (nebo X) a potvrď - tím se ty body smazaly a zbyl nám jeden jediný